سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های تهیه فرش کهنه نما

قالیشویی مشهد

 

همانطور که گفته شد از پیشین های به دور برای تنظیم فرش های کهنه نما مبادرت می شده‌است و در‌این در میان از طریق هایی استعمال می شده‌است که امروز نیز از آنها در کنار طریق های نو استعمال می‌گردد. مهم ترین شیوه برای کهنه نما کردن فرش نکات زیر می باشند :

 

فرش با به کار گیری از ادغام آب ، چوبک و خاکستر شسته می‌گردد که شرایط قلیایی دارااست.

از هیپوکلریت کلسیم که یک مخلوط شیمیایی میباشد و اسم تجاری آن بهره و پودر سپید گری میباشد برای کلرینه کردن به کار گیری می‌گردد. اما استعمال از آن در اندازه ای میباشد که به فرش آسیبی نرسد.

برای تنظیم فرش کهنه نما یک روشی که موجود است و از سایر طریق ها ارزشمندتر میباشد این میباشد که آن را در ذیل آفتاب و یا این که محل های رفت و آمد قرار میدهند تا به سبب ساز پاخوردن کهنه شود. به کار گیری از این نحوه یک شیوه طبیعی میباشد و موجب میشود که فرش به مرور عصر کهنه شود و قیمت آن نیز اضافه خواهد بود.

فکر خطا

یک فکر اشتباهی که در امر فرش های کهنه نما موجود است این میباشد که شاید بتوان فرشی را با کهنه نما کردن به جای فرش های سابق و حتی اصل روانه بازارهایی فرنگی کرد هر یکسری بعضی از تاجران فروش از این نحوه برای سابق نشان دادن فرش به کارگیری می نمایند اما نکته ای که بایستی به آن اعتنا داشت این میباشد که فعلا خریداران فرش به راحتی می‌توانند فرش های کهنه نما را از فرش اصل سابق تشخیص دهند. طریق هایی موجود هست که با به کار گیری از امکانات آزمایشگاهی به راحتی می شود به عمر فرش و الیاف آن پی پیروزی.

 

 

 

مبداء : ویکی‌پدیا ، دانشنامه آزاد

این نوشته در فرش دستباف، فرش ماشینی، مقاله‌ها ارسال شده‌است. این لینک و پیوند بی واسطه بدین نوشته میباشد.