سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صادرات فرش تبریز

قالیشویی مشهد صادرات 136 میلیون دلاری فرش و صنعت های دستی آذربایجان شرقی

فرش تبریز به 85 مرزو بوم عالم صادر می شود

 

مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از صادرات 136 میلیون دلاری فرش و صنعت های دستی در 9 ماه این سال از استان خبر اعطا کرد و اعلام‌کرد: فعلا فرش تبریز به 85 مرز و بوم عالم صادر میشود.

 

به نقل از خبرگزاری عجم از تبریز، مجمدجعفر عظمایی ظهر امروز در اعلام کرد‌وگو با خبرنگاران از صادرات 136 میلیون و 600 هزار دلاری فرش و صنعت های دستی در 9 ماه همین سال در استان خبر اعطا کرد و اظهار‌کرد: فعلا، فرش تبریز به 85 سرزمین دنیا صادر می شود و در همت هستیم بازارهای انگیزه را بیش تر از پیش ارتقا دهیم.

 

او ادامه داد: گنجایش‌های مو جود برای ارتقای منزلت فرش در صادرات و اقتصاد مرز و بوم هنوز کاملا به فعالیت گرفته نشده میباشد و به‌این نظر پشتیبانی و حمایت، سرمایه‌گذاری‌های لازم و برنامه‌ریزی استراتژیک برای ورود موثرتر به بازارهای جهانی به صورت جد مدنظر ارگان‌های مربوط به ساخت و تجارت فرش دستباف میباشد.

 

عظمایی با اشاره به اینکه 40 درصد از سهم صادراتی فرش مرزو بوم وابسته به استان آذربایجان شرقی میباشد، اذعان کرد: توسعه و گسترش بازارهای انگیزه فرش تبریز به کشورهای ژاپن، کره، چین و روسیه در حق تقدم‌های کاری سازمان‌ها و تشکل‌های مربوط به تجارت فرش دستباف استان میباشد، هر یک سری که اینک نیز فرش تبریز بدین کشورها صادر می گردد ولی درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های راهبردی، این بازارها را به طور استوار و اثبات در مشت بگیریم.

 

عظمایی ادامه داد: رونق ایجاد و تجارت فرش دستباف و ارتقا سهم این بخش در تجارت بازار داخلی و فرنگی مشروط به رفع اشتباهات یک سری ساله این حوزه از گزاره بیمه بافندگان، تامین نقدینگی تولیدکنندگان و مواد نخستین و ساماندهی وام ها مربوطه و حضور تاثیرگذار در نمایشگاه‌های میان‌المللی بوده و ضمانت کننده تداوم و بهبود اعتبار جهانی فرش دستباف تبریز در بازار مالامال رقابت امروز دنیاست.