سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موکت اکسمینستر

قالیشویی مشهد این گونه از فرش در قرن هجدهم میلادی در شهر اکس مینستر انگلیس برای اولی توشه به کار گیری شد. موکت اکسمینستر هم معنی باکیفیت میباشد.این مدل از موکت هنوز هم به نحوه های سنتی رنگرزی و بافته می‌شوند. برای ایجاد 3 تا 5 متر از این جور موکت یک ساعت عصر لازم میباشد. کیفیت موکت های اکسمینستر مبنی بر تعداد گره در هر متر مربع و گرماژ الیاف آن گزینش می شود. موکت یا این که فرش اکسمینستر قابلیت و امکان رنگی تا 32 رنگ را داراست که‌این تعداد بیشترین تعداد رنگ درین سطح می باشد.

 

موکت اکسمینستر جدای از کیفیت مخصوص امکان رنگرزی بسیار بالا و قابلیت و امکان پباده سازی که دارااست، موردها دیگری را نیز دربرمیگیرد از پاراگراف آنان میتوان به وضوح طرح بافته گردیده به مثابه فرش های دستباف، سهولت محافظت و ترازو بالای کاهش صدا اطراف اشاره نمود.

 

دوام و ماندگاری موکت های اکسمینستر

زمانی که موکت یا این که فرش در طول بافته شدن به طور woven به صورت تار و پود در حمایت کننده بافته میگردد استحکام فوق العاده ای به موکت و فرش هایی از این دست می‌دهد که قابل قیاس با بقیه طرز های ایجاد وجود ندارد.ارتفاع قدمت این موکت ها 20 تا 30 سال حتی‌د‌ر دور و اطراف های مالامال ترافیک می باشد این به‌این معنا میباشد موکت اکمینستر بسیار با دوام خیس از گونه های دیگر موکت ها می‌باشند.موکت ها معمولاً در اثر رفت و آمد و در رخ قرار گیری در گوشه و کنار های مالامال رفت و آمد آثاری از ساییدگی مشاهده می شود در موکت های اکسمینستر این شرایط واقعه نمی افتد و این دسته از موکت یا این که به اصطلاحی فرش، مبتلا ساییدگی و پاره شدن نمی‌شود.

 

محصول الیاف موکت اکسمینستر

موکت های اکسمینستر از 80? پشم خالص و20? نایلون ضد الکتریسیته مستقر ایجاد می‌شوند. این مخلوط الیاف از سال 1950 رایج بوده میباشد. این مواد در ساخت این دسته مومت ها سبب ساز به جذب آلاینده های مضر مانند دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد می‌شود. بافت این جور موکت ها به جذب رطوبت جانور در هوا نیز یاری می‌کند.

 

این فرش ها را میتوان به طور تماماً سفارشی گردیده ایجاد کرد، که به کار گیری از چنین موکت هایی به خصوص در هتل ها نشان از اعتنا دقت و کیفیت فضای متبوع می باشد.

 

طریق ایجاد موکت های اکسمینستر

موکت های اکسمینستر به علت روش ایجاد پیچیده ای که دارا هستند و وجود کیفیت و توجه در تمام پروسه ساخت این فرش ها، شم لاکچری و مخصوص به شخصی را با خویش به یاروهمدم دارااست. وجود چنین موکت هایی در مرکز ها تجاری پهناور ،فرودگاه ها، هتل ها یا این که حتی محیط های مسکونی ، امضایی از گونه دقت به کیفیت متریال میباشد. موکت های اکسمینستر مورد اولیه متریال آیتم استعمال برای کف در فرودگاه های دربین المللی و هتل های جایگاه بالا از سالهای به دور بوده میباشد. طی دو قرن پیشین پروسه تولید این مدل فرش ها تغییرات بسیار پاره ای داشته میباشد. البته پیشرفت ها تکنولوژی و فرآیند پباده سازی خصوصیات این مدل فرش پشمی را به سطح های تازه وارد نموده است. طولانی تر شدن رنگ های قابل استعمال از 8 رنگ به 12 رنگ و امروزه در شایسته ترین موقعیت به 32 رنگ حاکی از همین تاثیر تکنولوژی بر این صنعت بوده میباشد. البته بعداز سپری شد سالها نحوه ساخت همچنان یکسان باقی‌مانده میباشد که یاری شایانی به نگهداری کیفیت آن نموده است.

 

خصوصیت های موکت اکسمینستر:

 

ثبات ابعادی جهت خودداری از گسستگی الیاف

ظواهر فوق العاده گران‌قیمت

ارتفاع قدمت بسیار بالا

قابلیت پباده سازی های بسیار گسترده

توجه فوق العاده در پیاده سازی طرح های پیچیده

مقاومت بی سابقه در قبال ترافیک و تردد

بسیار مشابه به فرش دستباف

استعمال از موکت و فرش های اکسمینستر با در لحاظ تصاحب کردن خصوصیت های پباده سازی آن به نوعی یک قطعه هنری در بستر محیط میباشد که داستانی را با خویش به گوشه و کنار میاورد که تا سالها همچنان مکمل خصوصیات دارای هیجان آن دور و اطراف باقی میماند.