سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند روش خانگی برای از بین بردن بوی نم فرش

قالیشویی مشهد


تمام فرش ها بایستی به طور لوله ای عده گردد، چون در غیر اینصورت ، تا کردن فرش منجر شکسته شدن ان میشود .


چنانچه گرد و غبار بر روی فرش بنشیند و یا این که به درون ریشه های ان نفوذ نماید ، و جارو نشود ان را محکم می‌نماید و سبب شکستگی فرش می‌گردد .


با وجود جاروبرقی امروزه کمتر با خلل بید خوردگی قالی مواجه هستیم و می بایست به‌این نکته اعتنا کرد در‌صورتی‌که میخواهیم گبه یا این که فرش گلیم یا این که هر گونه قالی را ، برای مقطع طولانی در بوفه نگه داریم بایستی از قرص نفتالین یا این که تنباکو لابلای فرش به کارگیری کنیم .


گلیم های وسیع و گبه ها در شرایطی‌که با شامپو فرش شسته شوند ، هم سلامت میمانند و هم خوب پاک می‌شوند .البته گلیم های دقیق و هنری و کوچک بهتر میباشد با دست و با شامپو شسته شوند .


در شرایطی‌که گلیم با الیاف دارنده رنگ طبیعی در مقابل نوروفروغ افتاب قرار گیرد ، اسیب چندانی نمی بیند ، در صورتی‌که مشاهده کردید که فرش شما در مقابل فروغ افتاب رنگ پریده می گردد ، بدانید که رنگ فرش شما از مدل رنگ های شیمیایی میباشد .


برای اینکه رنگ طبیعی را از تصنعی تشخیص دهید ، به‌این نکته اعتنا داشته باشید که رنگ طبیعی پختگی داراست و کمتر به دیده می اید .ولی رنگ های شیمیایی جیغ میباشد و بسیار پر رنگ میباشد .


و یادتان باشد که هنگام خرید فرش ، یک ابر مرطوب هم پا داشته باشید و قبلی از پرداخت پول ان را روی فرش گزینه نظرتان بکشید ، در حالتی‌که رنگی شد یعنی رنگ تصنعی و مصنوعی میباشد .


هنگام شستن گلیم تان با شامپو فرش اعتنا داشته باشید که ریشه های گلیم راهم خوب پاک نمایید .نگهداری از ریشه های گلیم و خودداری از کنده شدن ان سبب ساز میگردد قیمت گلیم تان کاسته نگردد.




بافت گلیم

گلیم و بافت ان ، انقدرها هم معمولی وجود ندارد .


به بافتنی که فارغ از پرز میباشد گلیم می‌گویند .در بافت این جور فرش ، پودها از فی مابین تارها رد می‌شود و گلیم با هر برنامه ای که داراست صورت میگیرد.گلیم اشکال گوناگونی داراست ، و هر نوعش زیبایی و معنا مختص خودش را دارااست .برخی از انها پرزحمت بافته میگردد و برخی بی آلایش خیس میباشد .جور نخستین گران خیس و دسته دوم ان به جهت آسانی بافت اش ارزان خیس میباشد .




گونه های گلیم

گلیم سوزنی

گلیمی میباشد که علاوه بر اینکه بوسیله ی رد شدن پود از در میان تارها بافته می شود ، نقش هایی روی پود بافته می‌گردد یا این که سوزن دوزی می‌شود.




گلیم معمولی

اشکال این گلیم، بی چاک و چاکدار میباشد .دسته بی چاک ان بدین معنا میباشد که پودها در ان خیلی معمولی فارغ از دسته خاصی از فی مابین تارها رد می گردد و تنها ممکن میباشد هر یک‌سری رج یکبار رنگ پودها تغییر و تحول کند .


البته دسته چاکدار ان ، گلیمی میباشد که در ان برای بافت یک طرح دربین پودها به خیال و خاطر تغییر دادن رنگ پود مسافت یا این که چاک تولید می‌گردد.ممکن میباشد این طرح هندسی یا این که غیر هندسی باشد .




گلیم سوماک

این جور گلیم که طرح های پیچیده تری داراست ،ممکن میباشد سینه باف یا این که نقشه باف باشد .یعنی فارغ از نقشه و به طور کامل خیالی فیس گیرد.


سوماک نازکی متعددی دارااست و طولانی تر با پود ابریشمی بافته میگردد .نخ پودی که با ان یک طرح را بافته اند در پشت فعالیت گره می‌خورد و با پود دیگری طرح نو را می بافند .و از در بین تارها عبور می‌دهند .


طرح های سینه باف اضافه انتزاعی می‌باشند و بر پایه ی مجل معاش ، فعالیت و طبیعت حریم بافنده یا این که حتی اکنون و هوای روحی وی که اندوهگین میباشد یا این که خنده رو و ارام یا این که هیجان زده روی گلیم نقش می بندد.




گلیم فرش چه میباشد ؟

نوعی از گلیم میباشد که بعضا از قسمت های ان دارنده پرز هست .وبه فیس پر رنگ در فعالیت نمود پیدا میکند .معمولا این گلیم فرش ها مخلوطی می باشند از گلیم سوماک و قالی ، که بخش های گل و بوته و لبه ی ان دارنده پرز می‌باشد .


بها گونه های گلیم ها بدین مسئله بستگی دارااست که در کجا عرضه شوند ، دستباف باشند یا این که ماشینی .


 

نمی شود بها مبنا ای برای اشکال پلاس یا این که زیلو ، حصیر یا این که نمد ارائه اعطا کرد .چون بسته به اینکه در محل ساخت یا این که شهر های نزدیک ان عرضه میشود ، ارزش ان متعدد میباشد .